Busy as a bee - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Nicole Janssen - WaarBenJij.nu Busy as a bee - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Nicole Janssen - WaarBenJij.nu

Busy as a bee

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Februari 2013 | Noorwegen, Stavanger

Lange tijd sinds de laatste update. Veel gebeurd, veel meegemaakt
Met mijn Noors cursus gaat het erg goed, ik spreek met de jongens ondertussen hele zinnen, met volwassenen alleen als mijn bloed gemixt is met alcohol. (moet ik dus vaker doen, dan gaat het vanzelf beter! :P ) Ik ben halverwege A1 nu, dus moet goed komen aan het eind van de cursus.
Met de jongens veel spelletjes gespeeld, maar ook geknutseld (de papier maché spaarvarkens zijn het bewijs). Wat vond Johannes het smerig op met zijn handen in de lijm te gaan! (Ik kan me herinneren dat ik dat ge-wel-dig vond vroeger) Beide jongens hebben ondertussen een favoriet gerecht, Albert vindt mijn Zalm heerlijk, Johannes is verzot op Hutspot! (wat jammer dat ik beide gerechten verrukkelijk vind)
Zelf behoorlijk sociaal geprobeerd te zijn (en een nieuwe hobby gevonden);
- Socializen met vrienden en collega's van hen
- Bouldering (wat ZWAAR!)
- Expats meeting
- socializen met CouchSurfers (meteen Sanami, van mijn taalcursus, geïntroduceerd aan de mensen die ik hier ken)
- weekendje snowboarden
En nog een hoop leuke dingen onderweg de rest van deze week. Ik hou mezelf goed bezig hoor! Dat ik bezig ben, betekend niet dat ik Nederland en iedereen daar niet mis.
- Ik kon niet bij Elske langs op haar verjaardag. :(
- Heb Kim niet persoonlijk kunnen feliciteren.
- Ik heb carnaval gemist.(Noorwegen is van oorsprong protestant, dus vieren ze dat hier niet)

*zucht* Ik denk aan jullie!

--------------------------------------------------------------------------

It has been quite a while ago, my last update. Lots of things happened since.
My Norwegian Course is coming along just fine, I am talking in full sentences with the boys, with grownups only when my blood has been mixed with alcohol. (my logical conclusion= I should do that more often, it might make things easier :P ) I am half way A1 now, so it'll probably be just fine at the end of the course.
Played a lot of games with the boys, but also crafted some Papier-mâché piggybanks. Johannes was discusted by the feeling of the glue on his hands! ( i remember I used to think it was A-ma-zing when i was a kid). Both of the boys have a favourite dish now, Albert enjoys my homemade Salmon very much, Johannes goes bananas on the Hutspot (mashed potatoes, carrots, onions and honey, all mashed together into one orange coloured dish)
I have tried to be social lately (and I found a new hobby);
- Socializing with friends and their co-workers
- Bouldering (damn HEAVY!)
- Expats meeting
- socializing with CouchSurfers (introduced Sanami, one of the girls from my language course, to them)
- A weekend of snowboarding
And a lot of nice things to come this week! I will keep myself busy! But being busy doesn't mean I don't miss The Netherlands and everyone over there from time to time.
- I couldn't visit Elske on her B-day :(
- I couldn't congratulate Kim in person.
- I missed Carnaval (Norway is originally a protestant country, so there is no celebration for carnaval)

*sigh* thinking about everyone there!

  • 20 Februari 2013 - 20:19

    Truus Van Wissen:

    Hoi Nicole!

    Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. En ja dat Noors dat gaat het helemaal worden voor je!! Heerlijk dat het met de 2 jongens goed gaat. Toch een hele overgang van kids in de winkel tot kids de hele dag om je heen.
    Maar ik lees dat je volop bezig bent om ze wat crea bij te brengen. Nicole geniet en succes met de talencursus Noors!!!!
    Groetjes van Truus van Wissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stavanger

Norway!

Mijn avontuur als Au pair in Noorwegen!
My adventure as an au pair in Norway!

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2013

Stavanger 2.0

21 Mei 2013

Mai

15 April 2013

April

18 Maart 2013

Update!

20 Februari 2013

Busy as a bee
Nicole

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 20558

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2013

Norway!

Landen bezocht: